آغاز عملیات اجرایی بزرگترین اورهال آب‌شیرین‌کن تاریخ جزیره کیش

 

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و برق کیش، بعد از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شده و با حمایت سید علیرضا اردوبادی ریاست هیئت مدیره و تلاش بی وقفه مدیران و کارشناسان بخش تولید آب شرکت آب و برق کیش، عملیات اجرایی تعمیرات اساسی واحد 400 هزار مترمکعبی تولید آب این شرکت آغاز شد.  

بر اساس این گزارش، این واحد تقطیری اولین واحد آب‌شیرین‌کن ساخت داخل با ظرفیت 4 هزار مترمکعب در روز می‌باشد که در سال 1386 نصب و راه اندازی گردید.

این واحد در 17 سال گذشته بدون وقفه و بدون تعمیرات اساسی در مدار تولید بوده است که در سال 1396 با توجه به افت تولید شدید 50 درصدی باید روی آن تعمیرات اساسی صورت می‌گرفت که علی رغم تأکیدات فراوان بهره برداران این امر توسط مدیران وقت صورت نگرفت.

در سال 1402 با تأکید و حمایت مهندس اردوبادی ریاست محترم هیئت مدیره شرکت آب و برق کیش قرارداد اجرای تعمیرات اساسی این واحد بسته شد و تجهیزات مورد نیاز آن به ارزش حدود 230 میلیارد ریال تهیه گردید. 

لازم به ذکر است این اورهال بزرگترین اورهال طول تاریخ جزیره کیش در صنعت آب بوده و مدت آن 6 ماه به صورت دو شیفت انجام خواهد شد.

در طول انجام این اورهال، 5 بخش تقطیری این واحد به‌طور کامل تخلیه و با بهترین تجهیزات به‌روز‌رسانی و جایگزین می‌شوند و اشکالات موجود برطرف خواهد شد.